Telefon  +48 22 668 61 28

Telefon  +48 502 282 397

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów

Możliwość prowadzenia ewidencji w formie prowadzenia księgi rozchodów i przychodów jest dostępna dla przedsiębiorców, których przychód netto za poprzedni rok obrotowy nie był wyższy od kwoty 2 000 000 euro. Jest to forma rozliczania się w ramach uproszczonej księgowości. Dla naszych klientów wykonujemy też uproszczoną ewidencję VAT.

 

Co powinno znaleźć się w księdze przychodów i rozchodów?

W księgach przychodów i rozchodów przedsiębiorca ma obowiązek ewidencjonować wszystkie operacje gospodarcze firmy. W rzetelnie prowadzonych księgach handlowych znajdują się informacje o wszystkich wydatkach i przychodach przedsiębiorstwa. Powinny być one zamieszczone w sposób chronologiczny, aby prowadzona księga była czytelna oraz zgodny z dokumentacją firmową. Księgi przychodów i rozchodów stanowią udokumentowane świadectwo sytuacji finansowej firmy.

W księdze przychodów i rozchodów zapisywane są wartości przychodów takich jak m.in.:

  • Sprzedane towary i usługi;
  • Przychody z odpłatnego zbycia składników majątku;
  • Przychody z otrzymanych kar umownych,
  • Wynagrodzenia płatnika.

 

Rozchody z kolei obejmują m.in.:

  • Koszta związane z zakupem materiałów oraz ich ubezpieczeniem, tranportem, załadunkiem i rozładunkiem;
  • Wydatki w postaci wynagrodzenia w gotówce;
  • Wydatki w postaci wynagrodzenia w naturze.

 

Korzystając z naszych usług, powierzasz swoją działalność doświadczonym profesjonalistom oraz zaoszczędzasz czas na tworzeniu niezbędnej dokumentacji.